Promocje
Osuszacz i oczyszczacz powietrza UV Perfect Air Smart OV2216
Osuszacz i oczyszczacz powietrza UV Perfect Air Smart OV2216
1 539,00 zł 999,00 zł
szt.
 Grill elektryczny SMART GE2030
Grill elektryczny SMART GE2030
699,00 zł 499,00 zł
szt.
Czajnik elektryczny plastikowy 1,7 l  3D czarny RK2341
Czajnik elektryczny plastikowy 1,7 l 3D czarny RK2341
139,00 zł 79,00 zł
szt.
Elektryczny grill, pannini, gofrownica  3 w 1 GE2010
Elektryczny grill, pannini, gofrownica 3 w 1 GE2010
619,00 zł 399,00 zł
szt.
Chłodziarko-zamrażarka wolnostojąca TITANIA LA6683ds
Chłodziarko-zamrażarka wolnostojąca TITANIA LA6683ds
4 999,00 zł 3 899,00 zł
szt.
Okap kominowy 60 cm OPK4660
Okap kominowy 60 cm OPK4660
928,99 zł 599,00 zł
szt.
Okap kominowy 60 cm WHITE OPK5360wh
Okap kominowy 60 cm WHITE OPK5360wh
1 079,01 zł 799,00 zł
szt.
Produkt dnia
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Historia Concept - wywiad z założycielem
Historia Concept - wywiad z założycielem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OD BLENDERA RĘCZNEGO DO SPRYTNIE ZAPROJEKTOWANEGO NOWOCZESNEGO DOMU

W tym roku obchodzimy dwie ważne rocznice. 30 lat temu, w 1991 roku, powstała nasza  firma, natomiast 20 lat temu w 2001 roku, zarejestrowano znak towarowy Concept.

 

 Wywiad wideo w języku czeskim (LINK)

Źródło: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/447765-od-rucniho-mixeru-po-chytre-resenou-a-designove-sladenou-moderni-domacnost?fbclid=IwAR3MruO5yl95EkkhbATIqS34myXy2Yy79URbZMWq3eidAFpyzcyjH_BPZUA

Założenie firmy

Początek firmy, która została założona w 1991 roku przez Jindřicha Valentę wraz z dwoma pracownikami, jest ściśle związany z otwarciem sklepu AGD przy ulicy Jungmannova w Choceňu. Po pierwszych sukcesach wkrótce otwarto kolejne sklepy – jesienią 1991 roku w Králíkach, rok później w Litomyšlu, a w kolejnych latach także w Ústí nad Orlicí, Vysoké Mýto, Chrudim i Vamberk. Obecnie z powodzeniem kontynuowane są trzy sklepy – w Choceňu, Vysoké Mýto i Králíkach.

 

Pierwszy produkt Concept

Firma odnotowała znaczący przełom w 1993 roku wraz z uruchomieniem importu czajników elektrycznych i konwektorów z Niemiec. Dwa lata później zostało wprowadzone na rynek pierwsze urządzenie noszące nazwę Concept. Był to mikser ręczny niemieckiej produkcji Concept 100 plus, a nazwa Concept w tym czasie była przeznaczona tylko dla tego produktu. Do 2000 r., po którym nastąpiła wyłączna reprezentacja hiszpańskiej marki małych urządzeń elektrycznych UFESA na rynek czeski i słowacki. Jednak ta stosunkowo udana era niosła ze sobą fundamentalne pułapki – niemożność wpływania na gamę produktów, politykę handlową czy nowe strategie. Dlatego zaczęła się rodzić idea własnego brandingu.

Koncepcja marki własnej

Chociaż pierwszy produkt noszący nazwę Concept zadebiutował w 1995 roku, znak towarowy został oficjalnie zarejestrowany w 2001 roku. "Ten rok był dla mnie punktem zwrotnym. Po poważnym upadku na rowerze górskim wylądowałem nieprzytomny w szpitalu na OIOM-ie, a późniejsza rekonwalescencja domowa dała mi wystarczająco dużo czasu na zastanowienie się nad własną marką. Jednocześnie miałem szczęście, że guru marketingu Philip Kotler odwiedził w tym roku Pragę. Byłem na jego wykładzie i w zasadzie wyszło na to, że mam to całkiem dobrze przemyślane. A dlaczego Concept? Odpowiedź jest prosta. Staramy się, aby nasze urządzenia były inteligentne, aby tworzyły jednolitą całość. Celem jest po prostu "koncepcyjne" gospodarstwo domowe. Jednocześnie od początku naszym celem było wprowadzenie naszych produktów na rynek międzynarodowy. Stąd nazwa Concept, która jest łatwa do zapamiętania i zrozumienia w większej liczbie krajów", wyjaśnia właściciel firmy Jindřich Valenta. Wśród pionierów noszących oznaczenie Concept znalazły się czajniki elektryczne, odkurzacze i konwektory. Najlepiej sprzedającym się produktem tego czasu był odkurzacz bezworkowy VP 503x Enzo. 

 

Nowoczesne centrum logistyczne


W 2003 roku istniejące pomieszczenia firmy przy ulicy Pernerova w Choceň osiągnęły granicę swoich możliwości, dlatego rozpoczęto budowę centrum logistycznego na obrzeżach miasta. Rok później budynek został otwarty i stał się nowoczesną siedzibą firmy.

Asortyment 

W uwagi na potrzeby klientów asortyment produktów zaczął się dynamicznie powiększać. Dziś marka Concept to szerokie portfolio sprytnie zaprojektowanych urządzeń, które znajdą miejsce w każdym nowoczesnym domu. Oprócz asystentów sprzątania – inteligentnych odkurzaczy, istnieją również produkty do  nawilżania powietrza, przygotowywania żywności i napojów, urządzenia dbające o piękno i zdrowie, np.  nowoczesne szczoteczki soniczne, depilatory i luksusowe urządzenia do pielęgnacji skóry. W 2008 roku marka Concept weszła na rynek z urządzeniami kuchennymi do zabudowy, a kilka lat później także z wolnostojącymi. W ubiegłym roku asortyment został poszerzony o zupełnie nową gałąź, a mianowicie zlewozmywaki i baterie kuchenne. Był to kolejny krok w kierunku zaoferowania klientom kompleksowego rozwiązania kuchennego. Pod koniec 2020 roku duży sprzęt AGD uzupełniono również pralkami i suszarkami do prania.

 

Rynek zagraniczny

W 1995 roku swoją działalność rozpoczął słowacki oddział w Trencinie, a w 2004 roku także we Wrocławiu, które z powodzeniem działają do dziś. Oprócz własnych oddziałów, sieć dystrybucji z powodzeniem rozszerza się na inne kraje europejskie i pozaeuropejskie – Niemcy, Węgry, Francję, Włochy, Hiszpanię, Holandię, Rumunię, Grecję, Szwecję, Finlandię, Norwegię, Wielką Brytanię, Gruzję i wiele innych. 

 

Kampanie telewizyjne

We wrześniu 2016 roku ruszyła pierwsza niezależna telewizyjna kampania reklamowa skoncentrowana na sprytnie zaprojektowanych produktach, które pomagają prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia. Jeden z głównych bohaterów, sokowirówka LO7065, od 2017 roku trzykrotnie z rzędu zdobyła nagrodę "Produkt Roku" od Heureki, a w 2018 roku stała się najlepiej sprzedającym się produktem w swojej kategorii na podstawie ocen GFK. W tym roku kontynuowaliśmy doświadczenie telewizyjne i uruchomiliśmy największą kampanię reklamową w historii Concept, która koncentruje się na odkurzaczach i ogólnym rozwoju marki Concept.

Linie projektowe

Aby osiągnąć harmonijny dom, w 2017 roku powstały trzy linie projektowe:

  • Sinfonia (stal nierdzewna),
  • White (białe szkło)
  • Black (czarne szkło).

Łączą małe i duże urządzenia, dzięki czemu idealnie do siebie pasują. Trzy lata później dodano również linię projektową Titania, która charakteryzuje się ciemną stalą nierdzewną. Wkrótce po wprowadzeniu na rynek zdobyła nagrodę od Czechdesign, firmy zajmującej się popularyzowaniem czeskiego wzornictwa. Podkreśliła nowoczesny wygląd i funkcjonalny design poszczególnych produktów i poleciła linię Titania jako skoordynowaną i odpowiednią do harmonijnej kuchni.

 

Aplikacja Concept

W czerwcu 2019 roku powstała aplikacja mobilna Concept Cooking, która jest pełna inspirujących przepisów na codzienne gotowanie posiłków. Po poszerzeniu asortymentu powstały kolejne aplikacje – Concept Home, Concept Robot, WeBack, Concept IPL, Concept Heatings, które stały się integralną częścią wszystkich inteligentnych urządzeń Concept (odkurzacze automatyczne, oczyszczacze powietrza, depilatory IPL, wagi diagnostyczne, ...). Wszystkie te aplikacje są bezpłatne i dostępne zarówno w App Store, jak i Google Play, oferując intuicyjne i łatwe użytkowanie.

Inteligentne rozwiązania

Concept wierzy w inteligentne rozwiązania. Są to pozornie drobiazgi, ale odróżniają poszczególne produkty od innych marek i zasadniczo poprawiają funkcjonalność i wartość użytkową urządzeń. Wierzymy, że w nadchodzących latach produkty Concept będą nadal zmieniać codzienne życie naszych klientów na lepsze, aby mieli więcej czasu na naprawdę ważne rzeczy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl